Jesteś tutaj:

Główna treść strony

Nowe zajęcia w GCK w Łajskach

Zapraszamy na nowe zajęcia w ofercie Ośrodka Kultury w Wieliszewie, obejmujące trening umiejętności społecznych (zajęcia grupowe) oraz terapię pedagogiczną i opieką dydaktyczno-wyrównawczą (zajęcia indywidualne). Bezpłatny dzień otwarty połączony z konsultacjami dla rodziców odbędzie się 10 marca o godz. 17 w sali nr 12 w Gminnym Centrum Kultury w Łajskach.

1. TUS – Trening umiejętności społecznych (zajęcia grupowe):*- grupy 5-osobowe 7-9 lat i 10-12 lat
- zajęcia 50-60 min. raz w tygodniu w czwartki w godz. 15.30-16.30 i 16.30-17.30

2. Elementy terapii pedagogicznej i opieki dydaktyczno-wyrównawczej (zajęcia indywidualne):**
- indywidualna praca z dzieckiem do 12 roku życia
- zajęcia 30-40 minut, terminy ustalane indywidualnie

Prowadzenie: Katarzyna Barabasz (nauczyciel, terapeuta, oligofrenopedagog), Anita Zubert (pedagog, nauczyciel, terapeuta). Koszt zajęć i wszelkie informacje poznamy podczas spotkania 10 marca.

* TUS to jedna z najskuteczniejszych terapii wspierających rozwój oraz łagodzących lub zapobiegających problemom emocjonalnym. Może pełnić role za równo edukacyjną, jak i kompensacyjną, korekcyjną, terapeutyczną, rewalidacyjną, a nawet rehabilitacyjną. To zajęcia zbliżonej wiekowo niedużej grupy, w której ćwiczy się zachowanie w różnych sytuacjach społecznych, funkcjonowanie w grupie rówieśniczej, komunikowania, nawiązywania i podtrzymywania relacji międzyludzkich. Uczestnicy zajęć uczą się zarządzać swoimi emocjami, okazywać je oraz reagować adekwatnie na emocje innych. Rozwijają umiejętności: swobodnej ekspresji, rozpoznawania znaczenia gestów, ekspresji mimicznej i ciała, lepszego rozumienia siebie i innych, rozwiązywania konfliktów oraz radzenia sobie z napięciem. Budują poczucie pewności siebie.
Dla kogo? Jeżeli twoje dziecko:
- ma trudności w funkcjonowaniu społecznym,
- ma trudności z adaptacją do nowych sytuacji,
¬- potrzebuje pomocy aby odnaleźć się wśród rówieśników,
- jest nieśmiałe,
- potrzebuje pomocy w radzeniu sobie z codziennymi sytuacjami,
- nie potrafi nazywać i regulować emocji.

** Elementy terapii pedagogicznej i opieki dydaktyczno-wyrównawczej, które kładą nacisk na wszechstronny rozwój dziecka, wspieranie i stymulowanie ogólnego rozwoju dziecka z naciskiem na eliminowanie trudności szkolnych, kształtowanie prawidłowych nawyków i technik przyswajania wiedzy, korygowanie i kompensowanie zaburzeń psychoruchowych jako najważniejszej przyczyny niepowodzeń szkolnych.
Dla kogo? Jeżeli twoje dziecko:
- ma trudności w nauce czytania i pisania,
- trudności w opanowaniu poprawnej pisowni, ma obniżoną sprawność manualną,
- trudności w osiągnięciu odpowiedniego poziomu graficznego pisma,
- zaburzenia w zakresie motoryki małej i dużej,
- ma kłopoty z pamięcią i koncentracją uwagi,
- ma zaburzenia w funkcjonowaniu procesów poznawczych,
- potrzebuje pomocy w nauce.
Umieszczono: 02.03.2022 r., godz. 17.26